24 augusti 2008

Juthbackamarknad


Juthbackamarknad, en underbar skrotmarknad som besöktes fredag och lördag. Vi fyndade en hel del trevliga ting!



Härligt gammal numrerad banklåda.



Vi var väldigt glada över att hitta massor av gamla spårskruvar i obrutna förpackningar. De är lite svårare att få tag i nuförtiden men helt överlägset snygga som inredningsskruv.

En hel del annat köpte vi också som inte blev fotograferat, bland annat ett skåp och tre profilhyvlar som vi eventuellt använder för att hyvla en del foder med till storstugan.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så många härliga fynd ni gjorde!!
Jag köpte nog annat små plock också än det jag visade, orkade bara inte fotografera allt!
Det där turkosa på en av mittersta bilderna ser spännande ut, är det nåt slags skåp, eller?

Kamomilla sa...

Hjälp ändå, jag blir mer och mer övertygad om att jag måste besöka marknaden nån gång!

malla sa...

Åh, det där verkade ju vara ett riktigt fyndparadis! Sånt vill jag också gå på! :)

Mitt Egnahem sa...

Godbitar! Var rädd om spårskruv o gamla eldetaljer! Nu kan ni snart börja sälja... :) MVH Mitt Egnahem

Anonym sa...

Spännande fynd ni gjort!
Och såå fina bilder du tagit!
Ha en bra vecka!
/ruffa

matilda sa...

vilka fynd, kanske man borde besöka juthbackamarknaden någon gång iallafall! jag har aldrig varit såvitt jag minns, men det är ju verkligen värt ett besök ser jag... nåja, nästa år kommer jag igen :)

Anonym sa...

Ni är helt otroliga! Tänk att ni alltid lyckas fynda så mycket fint! Vi kom oss bara till Brostugan på våfflor och stod över hela marknaden. Men nästa år när vi har ett hus att lägga grejer i ska jag dit igen. Just nu satsar vi mer på att sälja...

Flickan på landet sa...

Ja, det ska vi :-) Tack!!
Men så mycket fint ni har fyndat. Jag hittade inte alls så mycket fast jag var där tidigt på fredagen, men några godbitar blev det iaf ;-)

sabina sa...

Jättefina fynd du gjorde!!

Mollys sa...

Tänk va mycket fint ni hittat, och att båda har det intresset är ju fantastiskt. vi var där och sålde men hann inte gå runt och se på något.kanske nästa år.

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP