21 mars 2012

En liten arborist


Hemma hos Joanna är det alltid roligt att vara, förutom det eminenta sällskapet så finns det trevliga saker att titta på, bland annat flera fina gubbar.




En till liten en som klättrar i träd.



De här tre herremännen brukar Joannas morfar prata om, Petmour, Flakabakant och Langskrava-Jepp som alltså var sysslingar.



Den här burken, den gillar jag. Kanske det också bor en liten gubbe i den!
Flera helhetsbilder från deras fina hem kommer ni att få se i ett senare skede.

6 kommentarer:

Emma sa...

Roliga bilder på små gubbar minsann! :)

Anonym sa...

Hejsan talar ni samma dialekt du och din man? Är ni hemma från samma ort? Jag bor i södra Finland och är okunnig vad österbottniska dialekter beträffar men har hört att dialekterna kan skilja sig avsevärt åt byar emellan. Eller var det förr, innan folk började flytta på sig mera?
Tack för en superblogg:)
-Mor Elsa

Söta Prickar sa...

Hejsan och tack för dina fina ord hos mig! Ni har ju gjort också helt fantastiskt arbeete med erat hus med små barn och med begränsad ekonomi = inspirerar!!!!
Ha en trevlig vecka!
Lotta

Söta Prickar sa...

Hejsan och tack för dina fina ord hos mig! Ni har ju gjort också helt fantastiskt arbeete med erat hus med små barn och med begränsad ekonomi = inspirerar!!!!
Ha en trevlig vecka!
Lotta

Lundagård sa...

Mor Elsa:
Vi talar nästan samma dialekt, och är hemma från två små byar med 20 km emellan. Dialekterna är nog inte lika utpräglade som förr men visst finns det ganska stora skillnader, speciellt mellan norra och södra Österbotten. Man kan nog ortbestämma en människa ganska bra enligt dialekten! :-)

Eva sa...

Hej hej!

Vet inte hur jag hamnade här, men vill först bara säga att du har en väldigt fin blogg, sen blev jag alldeles nipprig av loppisracet men insåg snabbt att det var för lång bort och så undrar jag var du har fått tag på den svarta tavlan att sätta bokstäver på? Vill ha :D

Ha det bäst!
MVH
Eva

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP