15 april 2012

Datahörnan


I hörnet av vårt kök, där köksinredningen senare skall byggas, har vi vår datahörna. Här bloggar jag, redigerar bilder, uppdaterar webshopen, mailar, håller koll på beställningar, bokför och fakturerar. Med andra ord en plats där jag tillbringar en hel del tid. Samma saker görs förstås också i butiken men en stor del av arbetet kan göras hemifrån. När vi har byggt sovrum på vinden ser jag verkligen fram emot att få ta nedre våningens arbetsrum i bruk så man inte behöver sitta i köket.



Fast det är ju rätt så praktiskt också att man bara behöver ta två steg för att göra lunch och ett steg för att sätta sig ner och äta.




Anslagstavlan/inspirationstavlan är gjord av en gammal ram och ett gammalt hemvävt tjockt lakan. Lakanet har varit flitigt i användning och är lappat och lagat överallt, och det tycker jag är väldigt fint, lagningarna bildar ett vackert mönster. Många anser säkert att ett sådant lakan passar bäst som golvtrasa men för mig är det något mycket dekorativt att hänga upp på väggen.

9 kommentarer:

Viola_T sa...

Du har blicken för väsentligheter Aja! Lagningar är kulturhistoria.

Rose Garden Malevik sa...

Jisses vad fint.....du har verkligen blick för hur det ska vara :)
å missa nu inte........

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.....
redan 75 fina bloggar med
VÄLKOMMEN :)
Håkan

AnnaA sa...

Alltid lika fint och inspirerande!

matilda sa...

detdär kan man kalla gammalt möter nytt på riktigt :D superfin datahörna och stolen då sen! önska r att min datahöran också såg ut sådär ju ;)

(skrev en kommentar nyss, men den försvann ut i cyberrymden, kanske den hittar tillbaka, så då får du två kommentarer av mig)

Karin - BroHagen sa...

Tänk att den datahörna kan vara så snygg! Förstår om du trivs med att sitta där och jobba!

Vintage House sa...

Som alltid vännen kanonsnyggt....
gillar ramen....
kram
sandra

Fru Z sa...

Såå fin datahörna, skulle gärna ha en sån jag med!! Härlig hörna du har att arbeta vid! Har likaså gjort en "mindmap" / anslagstavla av en gammal ram och tyg - och måste säga att nu när jag så att du återanvänt de lappade lakanen harmar det aningen att jag använt dem som trasor... :)

Helena - barnvakt på Lidingö sa...

såå fint nu har!

Juanita sa...

Ååå vad fint! Min dator finns oxå i köket, hur behändigt som helst tycker jag. Bara när man behöver lite mer arbetsro som det kan vara mindre praktiskt ;) Kramar

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP