04 november 2015

Antik & Kuriosamässan 2015

Jag fick i förra veckan möjligheten att åka till Antik & Kuriosamässan i Stockholm. Börje som vi brukar köpa gamla grejer av ställde ut och jag hjälpte till med försäljningen. Vackra montrar och saker fanns det mycket av.


Träföremål som föll mig i smaken.


Bonaden och trästövlarna tyckte jag var tjusiga.


När den här kvinnan, Kristina Montal vandrade förbi den gamla affisch vi hade till salu visade det sig att hon kände modellen på bilden. Hon hade jobbat som modell tillsammans med henne och fotografen Frank Horvat under 60- och 70-talet i Paris. Att prata med människor och träffa på nya kontakter under mässan är förstås halva nöjet.


Det blev några inköp under resan också, ramar och ett stort fat i mässing.


En regissörsstol som saknar sits och ryggparti men som jag planerar att fixa till av läder. Ett tjockt hemvävt ylletyg kom också med mig hem.





Förvaringslådor av alla de sorter har alltid intresserat mig och trots att vi redan har tillräckligt kunde jag inte motstå dessa. Kastlådorna blir i alla fall till salu i butiken.


Den här ställningen för tandläkarborrar behövde jag absolut. Och en tandläkarspegel, troligtvis är de från 20-talet.


Så blev det också inhandlat två tuppar och en tiocentimetersuggla till samlingen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så många fina saker! Så roligt att få se och läsa om.
/Maria

Eva sa...

Å vad jag önskar att jag varit där på Antik och kuriosamässan! Hade förmodligen köpt på mig alldeles för många saker! ;-)

Eva på ekohusbloggen.se

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP