17 november 2015

Kom vi flyger!

För drygt ett halvt år sedan fick jag vara med om att fixa scenografi och rekvisita till barndramaserien "Kom vi flyger" som är skriven och regisserad av Annika Åman för Malakta. I höst har serien börjat visas i tv och handlar om femårige Hannes och hans mamma som sitter i fängelse. 


Serien är i sex delar och vi får följa med då Hannes hälsar på sin mamma i fängelset och uppleva deras fantasilekar som utspelar sig både inomhus och utomhus. Här filmas en campingscen.


Vi fick möjlighet att filma i Vasa fängelse och plocka in lite rekvisita i familjerummet.


Till scenen där Hannes och hans mamma lekte sjukhus byggde jag en sjukhusvrå.


Jag hade ganska lite tid till att hitta kläder åt alla skådespelare så det var lättare att sy en sjukhusrock i barnstorlek än att hinna hitta en. 



För att göra Hannes barnrum fick jag ett ljust rum till förfogande och plockade bilen full med sådant jag hade hemma passande för ett barnrum.


Och så här började det se ut.


Ett nytt avsnitt kommer i kväll och hela serien kan man titta på här.

6 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Säkert ett skojigt jobb, och barnrummet - så härligt! Du är så skicklig Aja!

idegumman sa...

Vad roligt att läsa om det här projektet! Och intressant med före och efter bilder, att tänka sig hur man skulle själv göra om man fick ett tomt rum som skulle förvandlas till nåt speciellt... Måste kolla ett par avsnitt också för att se vad du gjort :)! Ha det gott!

Anonym sa...

Så fint!

Magdalena, PIXERS sa...

Hej!

Blåa gardiner är SÅ vackra!

Älskar dem!

Anonym sa...

JätteHIENOA! Kuinka mielenkiintoisen jobin saitkaan. Toivottavasti lisää myös jatkossa.

Malin sa...

Oj, det här har jag helt missat! Vilket bra Aja-projekt. Nu måste jag ju se serien också ...

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP