30 november 2015

Rött och svart

Som vanligt fortsätter jag att så långt som möjligt undvika att köpa nya kläder, plockade ihop några bilder från olika tillfällen där alla klädesplagg jag har på mig (förutom strumpbyxorna) är loppisköpta. Jag föredrar kvalitetskläder, där man känner till tillverkaren alternativt hemsydda kläder men eftersom det oftast är ett dyrt alternativ som inte går att förena med den livsstil vi valt så är det bästa alternativet att handla kläder i andra hand eller sy själv. Förstås kan man också hitta kvalitetskläder på loppis även om det har blivit svårare när man nuförtiden först hamnar att gräva sig igenom berg med noppiga akryltröjor och elektriska polyesterklänningar.

Åttiotalsskjortan på bilden var storlek 44 så den klippte jag av vid ärmarna och sydde om för att bättre passa mina axlar. Nättröja och skidbyxor i bomull från H&M, skor från Vagabond. Totalkostnaden för allt blev 12 euro.


En till storskjorta i silke som jag köpte för en och femtio, hatten är en gammal herrhatt, klockan är också gammal.


Nio euro kostade denna klädsel inklusive det gamla halsbandet av tunna metallringar.


Dyraste tjugofemeuros utstyrseln. Jackan som skymtar under kappan är äkta läder och en favorit som har blivit använd mycket. Kappan är till och med en blogg-kappa.


Titta!

7 kommentarer:

Lev mer på mindre sa...

Saknar dig! Glad att få titta på dig här : )

Madeleine sa...

Fint det blev! Gillar nummer 2

Unknown sa...

Riktigt snyggt

Anonym sa...

Härliga kläder!

Anonym sa...

Härliga kläder!

Anonym sa...

Så snyggt! Du kan det där! ♡

Alicia sa...

Så lustigt med bloggkappan! Och fint inspirerande inlägg med bra syfte! Blev sugen på att göra något liknande själv då jag så gott som alltid går i återbrukat. Mitt favvoplagg hos dig är ändå svartvitrandiga skjortan på översta bilden. SÅ snygg!

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP