04 januari 2009

Gott nytt år!


Hoppas ni har haft det bra under jul- och nyårshelgen, gott nytt år till er alla! Hos oss har allt gått lugnt till, nu gäller det bara att komma igång med mer normala sov- och mattider igen!
Gick en sväng med kameran i det vackra vintervädret idag, på bilderna ovanför är vår frostiga uthusbod. På väggen har vi fäst en gammal trappa med smidda "krokar", inte så traditionellt men barnen gillar den som lekplats.


I butiken har vi möblerat om för att få lite större yta att röra sig på och för att få plats med mer saker.


Som jag tidigare skrev har äldsta pojken fått en högsäng som han trivs väldigt bra i. Förstås målad bara en gång när man vill sova i den genast... Undertill har han en lång bänkskiva och hylla för allt legobyggeri.
Till vänster de frästa kanterna som herr Lund tyckte var nödvändiga och väl på plats är det ju snyggt!
(Tapeten tapetserades som fondvägg när vi flyttade in för fyra år sedan och då var rummet vardagsrum, nu är den kanske inte hippaste pojktapeten men får duga...)

17 kommentarer:

Sunells sa...

Vilka fina bilder, önskar att jag hade lite närmare till er mysiga butik.
Ha det så bra i det vackra vintervädret!
Kram Katariina

Hanna sa...

Jättefina bilder!
Jag önskar oxå att jag hade lite närmare att besöka butiken!

God fortsättning på det nya året!
Kram Hanna

Kamomilla sa...

Visst är det snyggt med frästa kanter!
Säger som Katariinas living, att man önskar man vore närmare er butik...

Mitt nya vita hem sa...

Så "stort" det ser ut i eran butik nu när ni möblerat om. Fin fina smycken :) Gott nytt år

matilda sa...

åååh, köpabstinens.
vilka fina bilder på allt... vad är de fina järnkorgarna för nått? ursnygga! och bokstäverna, M:et nästan ropar ju på mig... och smyckena, hur fina som helst!

så stor butiken såg ut :) man får dendär känslan att man vill komma och känna på alla fina saker och handla en hel massa, precis såhär efter jul... nu måste jag till purmo!

gott nytt år på dig också!
ha de gott!

(ps, du märkte säkert att gubbben min hade satt in pengar för ordrullarna före jul, glömde ju att svara på mejlet...)

Maria sa...

God fortsättning till er också!! Vilka mumsiga bilder du bjuder på, halsbanden ser jättefina ut!! Och bokstäverna, de är ju hur snygga som helst, borde nog inhandlas!!

In my house sa...

NÄMEN OJOJOJ och hejsan.... Guuuud vilken butik.... Den hade jag velat ha ;) Och erat hus,,,, guud så fint de kommer att bli,,, extra kul att jobba nåt så från grunden,,, och se hur det växer fram,,, men otåligt oxå kan jag tänka...... Både huset och butiken ser helt underbart ut.... En liten butik hade jag gärna haft =)


Ha de gottit och en god fortsättning med nya tag och krafter 2009.....

Kraaaam josse

sabina sa...

Er förstorade butik är så charmig! Jag är så glad för linnet jag köpte! Har dock inte provat det ännu.. :)

Anonym sa...

Vilken fin blogg ni har! Jag är sååå imponerad! Hur hinner ni med allt? Ska komma och besöka er butik nån gång, även den verkar vara i min stil. hälsningar Stina
P.S. Om du vill veta vem jag är, så har du engång köpt en brun sammetkjol av mej... du var lagom smal för den, själv var jag för tjock!

H A N N A S - F O R M sa...

Hej och tack för din goa hälsning...vad fiin blogg, jag länkar direk!

KRAM
Hanna

Lantliga drömmar sa...

Oh, jag ser att jag nog får ta mig en tur till grannbyn snart igen, bara får jag skramlat ihop lite pengar ;) Så fint ni verkar ha gjort, och många grejer intresserar mig ser jag :)

Sängen ser ju riktigt fin ut med frästa kanter, vilken lyx!

God fortsättning på året!

Millas hem sa...

Skulle jättegärna besöka den butiken!
Kram Camilla

Tre rum sa...

Oj, oj, oj vi måste nog sätta oss i bilen och ta oss en titt då vi har passligt!Ser så mysigt och fint ut.

Interiörboden sa...

Jätte fina bilder! Och det skulle vara så roligt om man någon gång skulle kunna titta på allt detta vackra i verkligheten :)

Kram Sandra

Maria sa...

Tack för att du lämnade en kommentar hos mig så att jag hittade hit.
Otroligt fin sida här kommer jag att tillbringa många timmar.
Återkommer snart igen/ Maria

Bergagårdens Lina sa...

Du visar så fantastiskt fina bilder!!
Det är en sån samstämd känsla i allt du visar upp!

Ha en rolig vecka!!(Även om det inte är så himla mycket kvar av den, fast det känns som om det är måndag idag...)

Anonym sa...

Den där järnkorgen på bilden. Vad är syftet med den? Urtjusig!!! I Svea riket finns det liknande som de eldar i. Jag skulle vilja ha sån...

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP