10 februari 2009

Skyltar och kök


Vi har köpt många "siffror på pinne". Vi fantiserar om pinnarna nerstuckna i trädgårdslandet/trädgården och en vacker tavla där man kan skriva in vad som växer och frodas vid respektive siffra. Några finns till salu i butiken.


Fotade några bilder från köket på samma gång. Skyltar är något jag alltid gillat.

Efter att ha grävt fram köksbordet, torkat av det och skyfflat bråtet som låg under bordet till vänster ur bild ser det ju nästan rymligt ut. Till vardags är det dock inte så trevligt att klämma in sig med matlagningen. Här om någonstans kräver minstingen sin plats och ingen vill ju sitta nära honom för han är ju inte sen att äta av alla andras tallrikar.

Nu har vi bytt vaxduk till en mer "vårig", vit med svarta prickar, innan hade vi en svart med vita prickar. Den hade stora hål och var allmänt ofräsch så det var verkligen dags för ett byte, antagligen kommer inte denna vita att vara vit så länge efter ketschupingnidningar och dylikt.

Golvet borde målas och lampan... jaaa, nå för tillfället har vi så mycket annat att göra så att åtgärda något i detta hus är inget som sker i första taget.


Hyllorna med porslin hålls inte heller i ordning, men håller man sig till en enhetlig färgskala är det ju ganska snyggt i alla fall.

På ett väggskåp i köket hänger en hjärtdekoration jag gjort. De finns också till salu i butiken.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken hemtrevlig kök ni har! De e fint med koppar o dylikt i inte raka rader =) Går oxå o drömmer om sommarens grönsaksland, trots all snö. Ha de bra

Lenas pysselgrop sa...

Åh, gillar den prickiga duken! Var hittar man sånt månne? Tycker det mest är tråkiga vaxdukar som man ser i affärerna häromkring åtminstone.

Anonym sa...

Jag tycker det ser jättemysigt ut i ert kök!
Skyltarna e så fina, måste nog komma en sväng till er butik, e så länge sen jag var dit sist!:)

atmosphere sa...

Jag måste ha missat något! Så mycket trevlig läsning på er blogg och hemsida. Kände att jag hade en hel del gemensamt med er, för att inte tala om livsstilen.
Jag satt och arbetade och plötsligt blev jag fast på LUNDAGÅRD. Jag fick en riktig glädje-kick av läsningen.
Skall komma tillbaka och läsa noggrannare efter "jobbet". Den där kissande dockan i tidigare inlägg gissar jag är en souvenir-docka från Bryssel, den kissande pojken "manneken pis" som han heter.
Nyfiken blir jag också när ni bor i Österbotten. Min folkdräkt är därifrån...Fortsättning följer.
Skall genast länka bloggen, så att jag lättare kan hitta er!
KRAM från Sverige! Ingrid

Lantliga drömmar sa...

Så roligt att få se bilder från ert hem! Jag blev såå förtjust i köket när vi var hos er! Litet, men så underbart mysigt och hemtrevligt!!

sabina sa...

Du har rätt, det ser rymligt ut! Gillar också ert lilla men supermysiga kök!

Vi menade nog oss å äta men så blev vi bjudna till gubbens faster på mat och det var ju gratis... ;)

Gnistrande snö sa...

Javisst är det fint med skyltar, drömmer också om att ha ett prydligt trädgårdsland med små skyltar :-)

Jag tycker att ert kök ser jätte, jättefint ut. Personligt och mycket trivsamt.

Har lämnat lite fler kommentarer i inläggen nedanför...

Jenny sa...

Vilket mysigt kök ni har!
Vilket sött hjärta du har gjort:)

Kram Jenny

Anonym sa...

Gokväll,
måste bara in och säga att jag just testat det titan-zinken och är IMPAD! Doftar underbart gott och härlig att måla med! Nu får vi bara se hur länge det räcker innan den torkar :)

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilket fantastiskt hjärthänge du har gjort! Jättevackert... ett sådant skulle kunna hänga i varje rum. Och den nya vaxduken blev perfekt, det är ju bara att byta om den skulle bli sjaskig igen. Det var ett tag sedan jag var in hos er så nu ska jag njuta av att läsa vidare. Ni har en härlig blogg!

Kram Jenny

Sofie sa...

den dekorationen e väldans snygg! härlig design!
kram.
s

Juanita sa...

Ni har d så fint och hemtrevligt! Och vad hjärtdekorationen som du har lagat är fin! Måste nog försöka komma oss via er butik snart! Men i värsta fall dröjer det ända till sommaren...

Sköt om er! Kramar

Tre rum sa...

Vad snyggt man kan få det med enkla medel.Ännu har vi inte hunnit besöka din mysiga butik, vi kommer, tids nog då det finns lite extra tid över.
:)

Bygatan sa...

Men va fint hem ni har!! Ser otroligt hemtrevligt ut. Önskar verkligen jag bodde närmare butiken.

Ha det bra, kram Lena

Bygatan sa...

Hej igen!

Undrar om du har några koppar med två öron kvar som ruffa köpte?

Kram Lena

Interiörboden sa...

Hej!

Vilket fint kök ni har.
Jätte mysigt :)
Och jag tycker att skyltarna var jätte fina....

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

i et lite rødt hus sa...

For en utrolig herlig og inspirerende blogg dere har. Jeg kom over bloggen deres i dag, og har nå bladd meg tilbake i den gamle bloggen deres. Så utrolig spennende å se den prosessen dere har vært gjennom med huset deres. Jeg er så utrolig imponert, også med 4 barn (jeg har 4 barn selv i tett alder så jeg vet jo hva det innebærer av tid!)Det dere har gjordt er en av mine drømmer også, det å kjøpe et gammelt hus å bygge opp igjen. Men jeg må innse at vi har dessverre ikke tiden nå. Jeg får leve ut min drøm gjennom deres blogg, takk:)En ting jeg lurer på (mulig at jeg har missat det under lesingen), men hva betalte dere egentlig for det gamle huset? Litt spennende å høre, da jeg regner med at selve prosessen med både netaging og oppbygging koster mye penger. Jeg må bare gjenta meg selv, herlig blogg!
Ha en fin dag:)

Lantlig Längtan sa...

Så många fina bilder du bjuder på från ert hem! Verkligen fint!!
Har oxå varit roligt att följa inläggen om husflyttandet...

Ser oxå fram emot att komma och besöka butiken ni öppnat nån dag, men för tillfället är vi bara hemma och försöker krya på oss... Lille Emil har fått sin första flunsa och feber. Men snart nån dag ska vi nog ta och packa oss i bilen :)

Önskar er en trevlig helg!
Kram

i et lite rødt hus sa...

Nå må jeg bare legge inn en kommentar til. Har jo knapt tenkt på noe annet i dag enn den fasinerende husbyggingen deres. Er det mange gamle ubebodde hus i deres trakter, eller generelt?
Her hvor vi bor i Norge, vil jeg si at det er veldig få bevarte gamle hus, kan faktisk ikke skjønne hvor de alle har blitt av, jeg mener, folk bodde da i hus før også. Her finnes det flest nyere og usjarmerende hus, bortsett fra på gårdene, der har de vakre store hus.
God helg!

Karin Krut sa...

Oj vilket projekt :) Vi håller på att renovera vårt lilla lilla torp och tycker att det tidvis är så jobbigt så att man skulle vilja sälja det på studs, så hittar man den här sidan! Gudars så duktiga ni är, vilken inspiration hit kommer jag absolut tillbaka :)
Ha en skön alla hjärtans dag
Karin

Frida sa...

Vilket snyggt kök du har. Fräscht med svart och vitt. Gillar duken. Vilken bra idé med de små skyltarna till trädgården. Både praktiskt och snyggt så man vet vad man har i landet. Fröpåsar brukar ju blåsa iväg eller regna bort. Första gången jag är inne här och jag ser framemot att följa er blogg.

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP