08 januari 2011

Vad hände 2010?

Julgranen står ännu i huset trots att vi har ett nytt år. Vi är sena juldekorerare, granen kläs på julafton och därför åker julen ut först den 20:e knut hos oss.

I bloggvärlden har många redan övergått till vårkänslor, dit har jag inte riktigt hunnit än. I dag har jag tittat igenom fjolårets foton, här kommer några bilder från varje månad:



JANUARI var kall, vacker, pysselmånad.




I FEBRUARI fotograferade jag vackra människor och saker.




I MARS fotograferade jag bilder till boken Lev Vackert.




Fina APRILbarn med nallar.




I MAJ målade vi köksgolvet, torkade utspilld kakao och slammade spisen.




I MAJ var det också sådan sommarvärme så man kunde bada i vattenpölarna på gården.




I MAJ var vi bjudna till en rolig "indianer och vita-fest".




I JUNI vandrade vi varje dag till husbygget.




I JUNI firade vi två fina konfirmander.



foton: Ken Kackur

I JUNI fick vi en "Abrakadabraönskan" uppfylld av Juthbacka kulturcentrum, en helkul fotodag tillsammans med fotografen Ken Kackur och Minna Östman som stylist.




Barnen i JULInatten på landet, på stranden och i stan.




Vacker JULInatt klockan fyra.




I AUGUSTI hjälpte vi bland annat till med fönsterskrapning och tvätt i min systers gamla vackra hus. Vi kittade och glasade också en hel del egna fönster.




I SEPTEMBER flyttade vi äntligen in i vårt hus och förstorade butiken.




I OKTOBER bodde vi ganska provisoriskt med barnens sovplatser i köket men hade ändå fixat en liten soffhörna.




I NOVEMBER fotograferade jag i vårt skafferi. Någon gång skall det bli ett fint skafferi med ordning!




I DECEMBER hälsade vi på min mamma med man. Inredningen som en mamma har är ofta självklar, den har alltid funnits där. Jag har aldrig tänkt på att fotografera den, men där finns mycket kul man kunde fånga på bild, hon har en speciell stil min 72-åriga mor.

16 kommentarer:

linnea-maria sa...

Åhh vad många härliga bilder! Vilket år ni har haft :). Jag gillar också den här tiden. Dagarna blir ljusare och det är oftast finare väder än i nov o dec. Det är bara att njuta av vintern så kan man längta till våren när det droppar från taket. Kram /Therese

klipposfia sa...

samma här...barnen vill absolut ha fram julen till knut...så då får det vara så, ändå så kort tid. Vilka underbara bilder! speciellt de som ni gjort tillsammans med Juthbacka....måst ju ha varit jätteroligt:)

Gugis Pärlor sa...

Så vackra bilder! Glädjen och skapandet lyser igenom på varje bild! Jag sög länge på den karamellen... Tack för det gångna året och hoppas att detta nya år ger många nya inspirationer och upplevelser till dig och din familj!

Kram Gugi

Hannasvirrvarr sa...

Jag dör lite när jag ser den där skafferibilden. För att det är så fint (inte av förfäran över lite oreda).

Tänkt att det var redan i september som butiken förstorades, vad snabbt tiden har gått. Kan väl kanske också bero på att jag bara varit där två gången men i alla fall.

Hoppas kommande år blir ett riktigt bra år! :)

Krisses hantverk sa...

Vilken härlig återblick på 2010, helt underbara foton. God fortsättning på nya året!

Susanne sa...

Vilket härligt 2010 ni har haft. Har precis hittat er blogg och den är underbar. Bilderna är så bra!

Norrfrids Eija sa...

Vilket år ni haft och vilken känsla att äntligen få flytta till sitt "livsverk". Ni är en otroligt cool liten familj!
Ha det gott alla!
Eija

Mia, New Room Interior sa...

Så mange nydelige bilder du viser oss!! Et spennende år du har hatt!! Ha en super dag!! Klem

Ylva sa...

vilken härlig bildkavalkad av året!

MrsUniversum sa...

Jysst bildkavalkad. Så mycket ert år innehållit och ändå är allt inte beskrivet. Flytten till nya huset måste väl vara en höjdpunkt. Omständigheterna att flytta in i ett ofärdigt hus måste ge barnen glada minnen för livet!

SnowHorse sa...

Wau! Härliga bilder! God fortsättning på året!

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Och god fortsättning på det nya året!
Hoppas att ni har fått en bra start!

Det är så skönt att våren är på väg!

Vilka härliga bilder du visar..
Ni har så fint och fina barn.

Vilken härlig kök.

Ha en bra vecka!


Kram Sirpa

Ps. tack för titten hos mig!

Anonym sa...

Olisipa meilläkin tuollaiset keittiökaapit! Tosi kaunis koti ja putiikki. Tarvitsen kielikylvyn- ehdottomasti!
-Pipilotta-

Miia sa...

Vilket år Ni haft! Hoppas det nya året blir lika händelserikt och spännande!

sabina sa...

Härlig tillbakablick!

Lantliga drömmar sa...

Vilket underbart hopklipp du gjort av året som gått! Så många fina och roliga bilder, härligt att ha som minne!

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP