15 oktober 2011

Dekorera mera!



Första reaktionen när vårt första barn ritade på sängen var "nej, så får man inte göra". Det uttalandet har jag omvärderat en aning, ibland säger man saker som man inte har reflekterat över och säger sådant som man tror att man bör säga. På senare tid har jag kommit fram till att jag faktiskt tycker att det är en bra idé att själv få utsmycka och forma de möbler som står en närmast.
Så i vårt hus får man rita på sina sängar och på arbets/lekbordet. Dekorationspåbudet gäller dock inte golv, väggar eller övriga möbler!

6 kommentarer:

maria sa...

Härlig tanke .-)

Gila sa...

Bra där! Barn är kreativa och tänker outside the box, vilket vuxna oftast inte gör...I like it!

linnea-maria sa...

Åhh, vad härligt!! Det är klart de ska få greja med sina möbler, det främjar bara kreativiteten. Men jag blev lite irriterad på sonen när han tog en stämpel och stämplade hello på trappstolpen. Jag hämtade såpsprej och skursvamp åt honom. Det slutade med att han satt och skurade alla trädetaljer i trappen och fortsatte dagen därpå också. Det var ju inte min mening. :)
Kram /Therese

Ninette sa...

Vilken härlig inställning!

jenni sa...

Ser bekant ut. Barn har ett lite annorlunda sätt att dekorera, men du har nog rätt. Klart de ska få lägga sin egen prägel på sitt rum. Även om det inte går ihop med mammas vision om det där hemmet som ser ut som ur en inredningstidning. ;)

färgtrappan sa...

Härligt!

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP