30 maj 2014

Stockholmstrip


Oplanerat och snabbt på åkte jag och Hanna till Stockholm eftersom vi blev erbjudna skjuts hem med en bysbo. Vi flög dit och tillbringade tre dagar på loppisar och hann träffa fem vänner, mycket roligt!


Det finns förstås hur mycket som helst att se och göra. Bland annat provade vi hattar, träffade Arga Snickaren och bläddrade igenom metervis av klänningar.


Vi fick övernatta hos vår vän Sofie och satt uppe sent och balkongpratade.
På bilden ser ni också Hannas snygg-cykelhjälm som hon köpte.


Vi gick på bio och såg "Grace of Monaco" eftersom jag fick fribiljetter då jag under vår senaste gemensamma resa för tre år sedan fotograferade en bild utanför Bio Rio som de senare ville använda i sin broschyr.


Vintagebutiken Brandstationen har alltid mycket snygga saker att titta på.


Vi åt färgglatt.


Hanna är en rolig typ att resa runt med.


Jag köpte inte jättemycket saker, mest kläder. De visar jag säkert senare, här är några prylbilder. En liten vacker svart plåtask.


Rivjärn och spegel till samlingarna.


De här plåtburkarna har funnits i ett bageri och innehållit pepparkakor.


En gul plåtask och tre påsar knappar.

Händelserikt och inspirerande. Jag släpade också runt på en matta jag hade köpt på Tradera och hämtade ut från bussgods, åkte stadstaxi för första gången i mitt liv och fascinerades allmänt av de stora skillnaderna mellan stadsliv och lantliv.
(Under etiketten "Resa" hittar man annars vår förra Stockholmsresa i fem delar.)

5 kommentarer:

Sofie sa...

Puss och tack för fina balkongstunder!
s

Monstars - Karate Hottie sa...

Vad lustigt! Jag har precis en sådan svart liten ask. Jag förvarar mina hårsnoddar i den. Praktiskt och fin. ^_^

annika sa...

Härliga bilder! Tipsa gärna om trevliga loppisar o andra mysiga butiker i Stockholm. Tack! namn o adress... Drömmer åxå om en sådan resa :)
Ha det gott!

Kerstin sa...

Alltid så fantastiskt fina bilder! Man ser loppissakerna på ett nytt sätt med din kamera. Som halvstockholmare undrar jag vilken butik du var i som hade alla klänningar?

Lundagård sa...

Annika: Här hittar du riktigt bra tips: http://www.vintagekartan.se/Stockholm

Där finns alla ställen vi besökte, bl.a. Stadsmissionen, Beyond retro, Brandstationen. Förra gången jag besökte Stockholm gjorde jag mer utförliga inlägg om butikerna, sök på etiketten "resa" så hittar du bilder och info.

Kerstin: Klänningarna fanns hos Beyond Retro.

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP