17 november 2014

Orange och brunt


Har man mycket på gång behöver man koppla av och bort mellan varven och det gör jag bland annat genom att möblera om, sätta upp saker på väggarna, sortera och ordna saker. Här är några bilder på de senaste små projekten.
Jag har hängt upp fyra gamla små skåp på väggen. Det är alltid effektfullt att samla flera liknande saker i grupp.


Jag tapetserade den här korta väggstumpen med en gammal vacker matt papperstapet med rönnbärsmotiv. Jag hade bara en gammal rulle och har försökt spana om jag skulle hitta samma tapet nytillverkad eller som gammal. Vet någon om vad det är för tapet eller till och med äger någon rulle, hör gärna av er i så fall, vi kunde tänka oss att tapetsera resten av rummet också.



Det önskades också en närbild på tapeten, här är en!


Skafferiet och köksbänken har jag målat med Ottossons Guldockra, ett färgvarv skymtar på bilden, nu har jag målat andra varvet men det var så gråmulet för fotografering så jag får återkomma till en bild av helheten en annan gång. Fotpallen eller sittpuffen i läder är ett nytillskott som var jag väldigt glad över att hitta för fyra euro på loppis.


Jag har sorterat tyger, knappar, band och annat småplock. Här i bruna toner.


Här i lite färggladare högar. Vi har också kommit igång och sytt och lappat en hel del i samband med att jag sorterade mina tyg- och klädberg, det skall jag återkomma till i ett annat inlägg, bland annat hur man kan återanvända söndriga kläder.

8 kommentarer:

Husmor Anna sa...

Oj oj oj så tjusigt det blev med tapeten och skåpen på väggen. Nu fick jag sån inspiration till att städa och plocka. Tack de behövde jag verkligen :).

angie sa...

danke für die wunderschönen bilder und inspirationen!!! liebe grüße und einen schönen dienstag von angie

Amanda sa...

Så fin fåtölj! Jag har letat hur länge som helst efter den perfekt slitna läderfåtöljen, men utan resultat. Kanske jag bara varit på fel loppisar :)

Emelie sa...

Kan du snälla visa en närbild på den fina tapeten? :)

http://carloine.com sa...

Underbara tyger. Får skaparglädje av att se dem! :-)

Anonym sa...

Jättefint alltihop! Det jag ofta undrar är hur det funkar med städande, framförallt damm som så lätt samlas överallt (eller så är det bara hos os för att vi inte städar tillräckligt ofta..., med så mycket saker framme. Det ser snyggt ut och du är fantastiskt duktig på att placera allt så att det blir sååå fint, men hur funkar det i praktiken städmässigt? Haha, jag verkar säkert som den värsta städtokiga pedanten nu... Det är jag dessvärre inte... :)
Om du har flera bra tips när det gäller hur man placerar ut saker så det ser så där fint och tilltalande ut får du gärna dela med dig!

Sarah sa...

Så himla mysigt, tapeten är ju bara helt underbar <3

Kika gärna in på vår nylanserade webshop - www.lantligtivitt.se

Kram

Lundagård sa...

Emelie: Laddade just upp en ny närbild på tapeten!

Anonym: Vi har väldigt mycket damm överallt och jag städare sällan, så vill man inte ha damm så fungerar det ju inte så bra att ha fram en massa saker. Däremot, om man packar dem bra, som i hyllan så är det mest i framkanten dammet lägger sig. :-)

Jag har tänkt att vi eventuellt skulle göra glasdörrar till skåpet men så länge dammet inte stör mig så mycket är det nog mycket annat vi satsar på i första hand.

Tips för att få föremål att se tilltalande ut är att antingen satsa på några få utvalda saker eller massor, alternativt en medelväg men det är svårare att få det att lyckas. Har man många saker så sortera enligt färg, form eller material och krydda med lite kontraster. Det är att testa och leka sig fram!

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP