23 februari 2015

Det gungar!

Vi har fyra gungstolar, (två i användning) två hänggungor och nu har vi just hängt upp en vanlig gunga inomhus. Jag tänker också att vi skall ha en gungmatta någonstans för det är ju väldigt rofyllt att gunga. Lisa har länge påpekat så fort hon sett en gungställning att en gunga verkligen är någon hon vill ha, däremot har det räckt väldigt länge för oss att få till en sådan enkel sak där det enda som behövs är krokar, rep och en bräda.


Gungan har vi fäst i takbalkarna med rejäla krokar så det skall vara möjligt för alla familjemedlemmar att gunga.


Det går att gunga ut genom dörröppningen till hallen så det är möjligt att få rätt så hård fart.


Lisas lilla gungstol i barnmodell har varit så flitigt i användning att den just sprack i fogarna så nu väntar den på en träplugg och lite lim innan den kan gunga vidare.

7 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

En gunga i taket har alltid varit min dröm - lyckliga barn som får ha det! ;)

Här är gudagott att vara ! sa...

Så skönt att sitta och låta gungstolen gunga en fram och tillbaka, medan man låter kroppen slappna av och tankarna komma och gå.
- Åh vilken lycka sen att få ha en gunga hängandes inomhus !!!
Lilla söta Lisa, verkar uppskatta sin gungstol hon också...Jösses vilket gungande det måste vara hos er ;)

-En fråga har jag om ert målade golv;
Kommer du ihåg vilken kulör det är målat i ? - Jag antar att det är linoljefärg...
Hälsningar / Anneli

Linda sa...

Åh så härligt! En gunga inomhus vill jag också ha! Är du inte rädd att de ska falla av och slå ihjäl sig? :P Och Lisas gungstol är ju himla fin!

Kram!

Lundagård sa...

Här är gudagott att vara: Vårt köksgolv är målat med Ottossons linoljefärg i kulören Pärlgrå.

Linda: Gungan känns som en av de mer säkra sakerna de kan syssla med. Värre är det när de är ute och hoppar på stenar med långa vassa pinnar, järnrör och annat skräp, ja och Lisa hänger också med i de lekarna förstås... :-)

Annelie Wenngren sa...

Ni har det så himla fint hemma hos er. Beundrar verkligen ert driv och engagemang i allt ni tar för er. Skulle vara otroligt intressant och se hur du skulle inreda någon annans hem, te.x mitt😉

Lev mer på mindre sa...

Vi har en repstege som fungerar som gunga på vinden och så gott som alla barn som besökt oss har direkt sprungit upp för att gunga. Att kunna gunga inomhus tror jag ger de flesta en lite syndig känsla av bus.

an angel at my table sa...

Du är så duktig!! Mycket rolig och inspirerande blogg. Jag önskasr att jag hade renoverat vårat 1800-tals hus med lite mer gamla tekniker. Men vi är nöjda i allafall. Allt gott Mari

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP