14 februari 2016

Guldgul blandning

Vår panelvägg i köket har bara varit vitmålad och jag har hur länge som helst tänkt måla den och plötsligt kom jag till skott. Det är ofta när jag har mycket annat på gång som jag kommer mig för att måla för det är alltid lugnande att dra en pensel fram och tillbaka.


Enhetligt är det inte i köket med alla väggar i olika färg och beklädnad men på något sätt fungerar det ändå när färgerna är de samma här och där.




Den färgglada mattan skall flyttas till vårt vardagsrum när vi flyttar ut vår säng därifrån.


Det är mest nattetid jag börjar blanda ihop färgburkar och färgsätta här och där.


Satte också mer färg på våra spegeldörrar, Ottossons standardkulör Mörkgrå som ram, samma färg som på köksinredningen och en egenblandad brun nyans på mittpartierna. Planerar att ådringsmåla dem ännu med en mustigare mörkbrun.

3 kommentarer:

ladies hand tattoo sa...

It's wonderful your infos. Thank you very muchIt's wonderful your infos. Thank you very much

Lantliga drömmar sa...

Det blev så fint! Mycket varmare med gult! Målade du skafferiet också, eller är det bilden/skärmen som får det att se likadant ut som väggen? Fint hur som helst! :) Och dörrarna är härliga sådär!

a från pargas sa...

Vackert så vackert!! Borde också måla om i köket mitt, kanske nån natt så ska jag också börja.. ;) vet du mera historia om den där barnstol som finns i bilden vid det röda bordet? Vi har en likadan som vi ärvt..

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP