10 januari 2018

Det egna rummet


Vid nyåret flyttade lillasyster till sitt egna rum. Fönstersmygar och taklister fattas fortfarande men rummet fyller sin funktion. Jag hade tänkt hinna fotografera bloggbilder innan lillasyster dekorerat varje centimeter men det hann jag inte med, nu har jag inte mera någon ommöbleringsrätt men visst har hon fått till det riktigt hemtrevligt ändå!


En egen plats är värt mycket.




Det rosa skåpet har hon själv varit med och fixat till. Här gjorde jag ett misstag, jag lovade att hon fick måla skåpet rosa eftersom det hade en vit kluddmålad färg. Det jag inte visste var att det fanns en vacker originalfärg under som dessutom gick att skrapa fram mycket lätt. Vi skrapade tillsammans och jag försökte resonera mig fram till fördelarna med en brun färg men lovat var lovat, bevarande av originalfärg slår inte högt när man är fem år. Rosa skulle det bli och hon målade tålmodigt och tunt ut all linoljefärg över hela skåpet och jag hjälpte till med utjämningen.


Och visst smälter det förstås fint in i köksdelen och sväljer en hel del krimskrams.


När lillasyster flyttade upp på vinden blev äntligen vårt arbetsrum mer synligt igen.


Innan var det värre att hitta.


Fortfarande är inte arbetsrummet som det skall vara, vi planerar platsbyggda bibliotekshyllor på bortre väggen och det finns också plats för en kakelugn.  Men det är en bra början att separera barnrum från arbetsrum!


Materialhyllan har dock hittat sin form så pass att den håller på att svämma över.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Vilket fantastiskt hem!! Jag blir helt tagen här. Vilka ytor och vad vackert ni inreder, det syns att det lever människor i huset (vilket det ska göra:) Och vackra själfulla möbler och inredningsdetaljer. Inspiration! Själv bor jag mitt inne i stan och driver ett litet odlingsprojekt på vår uteplats. Välkomen att kika in på min blogg. Och TACK för en otroligt fin blogg! Vänliga Hälsningar Sofia

Alicia sa...

Jisses vad fint hon gjort och det där skåpet ville nog gärna bli rosa, då är det inte mycket att göra åt! Blir helt betagen av ert arbetsrum. Vilken skattkammare att få återupptäcka!

Lundagård sa...

TACK Sofia och Alicia för era fina kommentarer! :-)

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP