15 april 2015

Loppisfynd och loppislista

Den här pampiga rokokofåtöljen hämtade jag hem igår, köpt via en findit annons. På bilden i annonsen såg den vackert mossgrön ut så försöker vänja mig vid verklighetens mera beiga färg.


Hittade de här lampdetaljerna via ett privatloppis för någon dag sedan.


Därifrån köpte jag också en härlig yllefilt, skålar och burkar, som om vi inte redan hade...
Och snart drar loppis- och auktionssäsongen igång! Tidstjuven har börjat sammanställa en loppisguide, kika på den här.

I år kommer vi inte att ordna något Loppisrace i Purmo, vi tänkte pausa och införa traditionen vartannat år istället för varje. Däremot ordnar vi en loppisdag vid Lundagårdbutiken 4.7 kl. 10–18. Försäljningsplatser finns ännu lediga på gården trots att flera redan bokat in sig, hör av dig till info@lundagard.fi om du vill sälja. Samma dag ordnas Loppisrace i grannbyn Forsby så boka in en Pedersörerunda den helgen.

Annat som är på gång är en gårdsdag vid Lundagårdbutiken på lördag 9.5 kl. 10–15, då kokar vi rödmylla och svartmylla. Ta med eget kärl om ni vill köpa och gör gärna en förhandsbeställning så får vi en aning om hur mycket vi bör koka.

3 kommentarer:

Lorenzas skafferi sa...

Tack för tipset om loppisguiden. Ser ut att bli en intressant sommar med många loppisbesök :)

Juliane sa...

Så vackra fynd du fick med dig hem! Vad kallas ett sådant "bly-ägg" till lampor? De verkar inte vara så vanliga i Sverige. Jag har ärvt två stycken från min familj i Tyskland, båda är tillverkade i en lampmanufaktur i Berlin. Det gnisslande ljudet när man dra lampan upp och ner påminner mig så mycket om min barndom...

Oslofru sa...

Wow vilken fin fåtölj! :) <3

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP