18 september 2018

Bada i grönt!

När vi flyttade in för åtta år sedan målade vi badrumspanelen i vitt även om jag tänkte att grönt kunde vara fint, liksom bladen i tapeten. Ungefär lika länge som vi har haft den vit har jag tänkt att den borde vara grön och nu har det blivit så! Tapeten känns fortfarande som det perfekta valet som jag tror kommer att sitta kvar livet ut.


Tidigare hade vi en mörkfärgad kran som tyvärr gick sönder så nu har vi i min mening en inte lika passande variant som jag ser att vi skall byta ut på sikt men den befuktar, det viktiga, som det också lite suddigt står på skylten ovanför.


Färgen jag har målat med är Ottossons linoljefärg i kulören Övedsgrön, bänkskivan och spegeln är målade med Järnoxidsvart och skåpet och listerna med en 50/50 blandning av Vit Titan-Zink och Italiensk Grön Umbra.


Som alltid vid målning med Ottossons linoljefärg förvånas jag över hur långt den räcker och hur bra den täcker! Till vårt badrum gick det endast åt en provburk färg, en dryg deciliter (125 ml) och så öppnade jag en till burk varifrån jag använde en knapp matsked. Dessutom målade jag allt två varv, man kan inte tro att det är sant! 


Den gröna färgen ger verkligen en mer skönt omfamnande känsla än den vita. Nu har vi ett rogivande badrum klart vilket man inte kan säga om det andra ännu ofärdiga badrummet på vinden!

3 kommentarer:

Maria sa...

Näyttää upealta! Vihreä on kaunis! <3

Sandras gröna fingrar sa...

Den där gröna är min all time favorite! <3

Anonym sa...

Så fint det blev med grönt! Riktigt skönt! :)
Heidi (abrams-huldamaria)

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP