27 november 2008

Butiksöppning

Snön har kommit, trappan är på plats och tisdagen den 2:a december öppnar vi vår lilla gårdsbutik. Välkommen på glögg och pepparkakor mellan klockan 17–19!

Vi kommer att ha öppet på tisdagar kl. 16–19 och lördagar kl. 10–13. Det går bra att ringa och komma överens om andra tider också eller helt enkelt klinga i klockan!

Vi har också uppdaterat vår hemsida, där kan man titta in för lite mer information.


Här är en gammal bild utanför huset då det också var butik. Senare på sextiotalet fanns en bank i huset, kanske var det också i det skedet som det sattes in ett större skyltfönster.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade såååå gärna kommit, det ser ju helt underbart ut!!!
Ha det så mysigt, och lycka till med butiken!

Bergagårdens Lina sa...

Åh va fint! Skulle ha kommit rusande om jag bott närmare!

Lycka till med öppningsdagen!

Mitt Egnahem sa...

Otroligt roligt! GRATTIS! Vad fint det ser ut! Snygga färger och mysigt! Vilken tur att ni bor i en gammal lanthandel. Bara att föra traditionen vidare- LYCKA TILL. MVH Värmländska Mitt Egnahem

Ulrika sa...

Grattis!! Va det ser mysigt ut.
Vill gärna komma och inspektera. Jag får ta Camilla i ärmen och komma ut till er nån dag...

Kram, Ulrika

Sunells sa...

Så fint och mysigt ni har det! Grattis och lycka till med butiken:)

Kram Katariina

Älfgärdet sa...

Åh...den som hade en sådan gårdsbutik....vilken atmosfär! Lycka till!!!

Gnistrande snö sa...

Åh så spännande, det ser så otroligt mysigt ut!
Om jag bara hade haft lite närmare så hade jag besökt butiken på momangen :-)

Stort Grattis och lycka till!
/Katarina

Anonym sa...

Vad roligt och lycka till!

Anonym sa...

va kul. grattis.
ghita

Anonym sa...

Va kul att ni öppnar butiken! Vi ska nog besöka shoppen men tyvärr inte på pepparkakstisdagen :(

Lycka till i alla fall!
Hälsa till hosbond!

Kamomilla sa...

Om jag nån gång har vägarna ditåt så ska jag nohg kika in! det ser för härligt mysigt och inbjudande ut!
Lycka till med affärerna!

Lantliga drömmar sa...

Så fint och mysigt ni gjort utomhus! Ska bli spännande och roligt att få se! :-)
Tar ni bankkort eller ska jag ta med mig massor av pengar? :-)

Anonym sa...

vad fantastiskt fint och mysigt det ser ut! vackert med snön oxå. jag vill gärna komma och se butiken och handla något. hoppas vi får tillfälle när vi är i finland vid nyår. grattis till butiken! hälsa familjen!

Juanita sa...

Vad underbart! Lycka till! Vill absolut komma via och titta in när vi har vägarna förbi! Kanske där kring nyår... Vi hör av oss i så fall! Annars ses vi hopeligen i Vasa i januari! Kramar till er!

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Vad mysigt det ser ut! Lycka till!
Hälsningar Sanna

Anonym sa...

Vill bara säga TUSEN TACK för igår.
Det var en helt underbar upplevelse att få besöka er!
Jag är helt tagen av vad ni lyckas skapa. Ert hem hade en ljuvligt mysig bullerbykänsla som få kan skapa, men du är superduktig på det!
Önskar er all lycka med butiken!
/ruffa

Anonym sa...

Bara så fina bilder - massa inspiration !! Tack !

sabina sa...

Tack för igår! Det var så roligt och ännu bättre att jag kan sticka mig in när jag vill när ni har öppet! Nån fördel ska man ha av att bo just här.. ;) Jag passade på att göra reklam för er butik på step up och det var faktiskt några som då sa att: jag måste nog fara dit!

Lycka till idag!

Mitt nya vita hem sa...

Tusen tack för igår.Det var så kul att få besöka er mysiga butik och hem.Och till butiken kommer jag att komma flera gånger :)

Anonym sa...

TUSEN TACK för igår! Er lilla butik är underbar!! Vilken tur att jag får bo ganska nära..:)
Ja, skylten hade jag också glömt bort,:) du får nog göra hål i den!
Jag hämtar den sen vid tillfälle.
Hoppas ni har haft en bra dag idag också!:)

Anonym sa...

Tack så mycket för den fina kommentaren! Och vilken mysig butik!

Kram
/Johanna

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP