30 juni 2009

MYLLETALKO

Nu skall vi måla huset! Välkommen på rödmylletalko fredag och lördag (3-4.7) kl. 10-20. Korv och potatissallad finns att äta vid lunch- och middagstider. Penslar finns men ta gärna med om du har. Kom när det passar, en kvart eller en hel dag, meddela gärna om du kommer.

Är det någon som är intresserad av att se hur man kokar rödmylla så går det bra att komma och titta på torsdag kväll ca. kl 18.

(Det går också bra att kratta ut mylla på den blivande gräsmattan om man inte vill mylla vägg.)

8 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Vilken superbra idé!! Jag önskar er lycka till. Hade jag varit där hade jag definitivt kommit över och hjälpt till :)

Kram Jenny

Juanita sa...

Vad härligt med talko! Vi skulle gärna hjälpa till men har tyvärr inte möjlighet denna gång. Hoppas d blir fint väder och trevligt sällskap!

Kramar

Karin Lindström sa...

Hej!

Vad det låter härligt och en sån bra ide. Hoppas ni får fint väder och många som hjälper till. Det är ju precis så som man ska göra och gjorde förr. Härligt med lite uppslutning från vänner och andra!

Ha nu en fortsatt härlig sommar!

Många kramar

Karin


Ps. Er blogg är underbar. Jag älskar alla fina bilder och saker!

maria. sa...

Jamen ni är ju för underbara!

Vi kommer - att kratta mylla har vi, som ni vet, övat på här hemma hela sommaren så det är vi rätt bra på nu. Maken får mylla huset om han vill.

klipposfia sa...

Å vi som lovade så dyrt och heligt din man att vi sku komma då sist vi var där! Känner mig riktigt ledsen, för vi har så mycket just denna helg! Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni har en riktigt trevlig talko med många hjälpsamma händer och vi sänder istället styrketankar och böner att vädret ska hålla tätt:) .....å färgkokningen som jag så gärna ville se! näää nu böri jag ju släpp me.....ha det bra!

Sofie sa...

ja, det är galet vad man kunde gå länge hos anno. de nämnde att ni varit där och hamstrat upp deras backelit brytare:) hur går det på talko?
kram, s

Mamsell Lufolk sa...

Oj, nej vad harmt att vi missat talkot! Skulle ha varit jättekul, och kokningen skulle ha varit intressant. Vi har varit internetlösa den senaste tiden pga flytt men nu är vi "online" igen. Hoppas ni hade ett roligt mylletalko och fick mycket gjort.

Int råkade det bli över ngn rödmylla som ni kunde sälja åt oss? Den står väl sig inte så länge har jag förstått? Vår sommarbod borde nämligen myllas...

Vackrare vardag sa...

Hoppas att det gick bra och att ni hade det supertrevligt! Nytta med nöje! Blev säkert jättefint också.

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP