18 augusti 2015

American Bluegrass Gospel Night

I helgen ordnades American Bluegrass Gospel Night på lägerområdet Klippan i Monäs. Jag var ombedd att fixa kläder och rekvisita för en gammaldags fotostudio som var en av de utlovade överraskningsprogrammen under konsertkvällen.


Vi hade byggt provhytter med sammetsförhängen och samlat ihop kläder, skor och hattar i alla de storlekar för barn och vuxna.


Så var det bara att börja prova kläder och ställa sig i kö till fotografen. Vi genomförde närmare 40 familje- grupp- och personporträtt så det blev en hel del på- och avklädning och goda skratt.


Fotografen Ove Lillas hade byggt en konstruktion föreställande en gammal lådkamera framför den moderna kameran för den äkta känslans skull.


Som rekvisita hade vi revolvrar och gevär från Easthill Trading. En uppstoppad räv eller liknande var också tanken att ha men det enda djur med päls jag hittade i mina gömmor var en liten lemmel så den fick duga. I ett nytt inlägg skall ni få se några bilder av några som fotograferades som jag fotograferade över axeln på fotografen.


Runtom hörnet ljöd musiken av tvillingsystrarna Katy och Penny från Texas.


För kvällen hade det också byggts upp en imponerande guldvaskarby där man kunde samla guld och få en sheriffstjärna genom en rökpysande specialbyggd mackapär. 





Guldvaskarbyn och husen runtomkring byggdes med hjälp av konstnären Sixten Ahlsved.
Det blev en sen och vacker natt!

4 kommentarer:

Helena sa...

Wow! Vilken tillställning! Ser väldigt trevligt påhittat och välplanerat ut. Stämningsfulla bilder.

Unknown sa...

Tack för fina bilder som jag hoppas jag får länka/låna för att vi skall kunna sprida o utveckla ABGN ytterligare. Efter all positov feedback verkar det som om vi kör på nytt om två år dvs i augusti 2017 "... and then we're going to make it even bigger" /Jocki

Lundagård sa...

Använd bilderna som du vill Jocki och hör av dig om du behöver högupplösta varianter. :-)

Anonym sa...

Alltså aaah... Vilken tillställning. Där hade jag velat vara och vilka kulisser och fotografering. Kanske kunde ordnas igen? Öppet för alla i så fall. Det där borde ha ordnats i Närpes också där systrarna sjöng. Tur det finns idee'r och inspiration på andra orter. 10+poäng.

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP