09 oktober 2016

Ylle och stickat



När oktober och frosten anländer plockar jag fram yllekjolen, köpt från loppis liksom Vagabondskorna jag nyligen hittade. Tröjan är ett gammalt loppisfynd och lampan köpte jag på torget i Lovisa. Golvet i barnens stora vindsrum är klart, vi håller på med fönstersmygar och passar på att njuta av de rena och öppna ytorna innan de flyttar in med allt sitt pick och pack.


New York planschen köpte jag på auktion för två euro, den skall upp på väggen och passar med sina färger bra in med golvnyansen, Ottossons Antikgrön.


Den gamla läderväskan har jag fått av en vän, det gamla förstoringsglaset är mitt favoritsmycke samtidigt som det förstås har en praktisk funktion.


Plyschklänningen köpte jag i somras för en femma och den klargrönstickade koftan för tre euro.


Och med den här klädseln matchar jag grammofonen som jag köpte på Hötorget i Stockholm. Den kommer så småningom att ljuda i vår butik där det också framöver kommer att hända spännande saker som jag skall återkomma till!

1 kommentar:

Lantliga drömmar sa...

Intressant! Härliga kläder och vackra rum!

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP