01 augusti 2010

Nalleboden Matilda



För någon dag sedan besökte jag och hälften av familjen Jaana och charmiga Nalleboden Matilda.




På gården finns två hus fullt med fina grejer, på bilden några glimtar från det ena. Såklart hade jag bilen full då jag åkte hem!




Vi blev också bjudna på en underbar kaka!




I det andra huset finns massor av härliga nallar, möbler till dockhus och andra trevliga små saker man blir glad av att titta på. Jaana broderar härliga tavlor på gamla linnetextilier som ses uppe på bilden till höger.
Har ni inte besökt Nalleboden Matilda så passa på och planera in ett besök ännu i sommar!
Tavlorna går också att köpa via vår webshop.




Så här vackert bor familjen, faktiskt är huset det första hus vi köpte som vi sålde för många år sedan. Det är så roligt att hälsa på och se hur fint de har tagit hand om det!

5 kommentarer:

maria. sa...

Åh, de där dörrarna! Ser tur nog ut som om familjen skulle uppskatta dem.

Lisas torp sa...

Åh, vilket spännande ställe att hitta saker på!
Så vackert hus dessutom!
Lisa

Malin sa...

ja, dörrarna, dörrarna. Jag harmades länge över att ni lät dem följa med huset :)

LIVS LYST sa...

Det gule huset ser nydelig ut!!

Liv

Lantliga drömmar sa...

Det är nog åtminstone en månad sedan jag besökt Jaana och hennes loppisbod nu, borde snart ta mig en tur ut dit igen! Alltid mysigt att gå omkring där! :)

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP